dinsdag 4 augustus 2015

Wildplukken op vakantie!


Jawel we zijn alweer 3 dagen thuis maar als ik deze foto bekijk (zicht van op ons dakterras in de Languedoc) dan glijd ik onmiddellijk terug in zen-sfeer.

Het bekijken van je favoriete zomerfoto's is trouwens een goeie tip voor een stress moment,  zoals euh .. je eerste dag terug op het werk ;)

Tijdens onze vakantie hebben we veel gewandeld soms op een berg, in een pittoresk straatje of gewoon zo maar het dorpje uit en de velden in.

Ook in Frankrijk groeien er van alle leuke bloemen en planten langs de weg.




Zo spotte ik wilde look!


Aan het eind van de lange stengel zit onder de grond een knolletje met de teentjes look.

Als je de look in een lekkere saus of schotel hebt gedraaid zijn de droge bloemstengels ook nog eens prachtig in een vaas.



Nog in het wild langs de kant: anijs!
De bloemschermen zijn heel lekker in een kruidenthee.
Ook de Fransen zijn er dol op daarom staan de stengels meestal nogal kaal langs de weg.



Tenslotte wilde bramen! Mijn absolute wilde zomerfavoriet. Heerlijk en boordevol anti-oxydanten.
Meestal halen ze thuis niet maar als het toch lukt dan vind ik ze lekker geblenderd als limonade met wat citroen en spuitwater: zomerser wordt het niet.



Wat plukken jullie in het wild?



2 opmerkingen:

  1. Mooie foto's, Heidi!
    Ja, de bramen zijn zeker ook mijn favoriet in Frankrijk. Regelmatig zelfs als ontbijt gegeten!

    Ben je inmiddels weer een beetje geacclimatiseerd thuis en op het werk? Die eerste dag op het werk na een vakantie is toch altijd weer een beetje wennen, hé?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel Sunny :) Eerste dag, week, ... blijft moeilijk in de zomer. Ik ben voorstander om in de zomer wat minder en in de winter wat meer te werken. Ik ben zelfstandig en kan mijn planning dan nog wat aanpassen. Niet minder maar anders werken. Dat is wel fijn!

    BeantwoordenVerwijderen