zondag 7 juni 2015

Veldboeket numero twee


Ja mannekes, nu ben ik echt vertrokken hé! Vermits we nu nog meer op den buiten wonen, komen we natuurlijk nog veel meer buiten. (Bijna) elke dag een flinke wandeling en dus wekelijks nieuwe planten en bloemen te ontdekken.
Ik graai hier en daar iets mee, wild of niet. Thuis vogel ik uit wat het precies is. Ja ik ben een rare.
Allez en omdat het leuk is als een ander er ook nog iets aan heeft heb ik ze herbariumgewijs even op de foto gezet met de namen eronder.

1. Roomse kamille
2. Rode klaver
3. Kaasjeskruid
4. Knolboterbloem
5. Kerspruim
6. Puntwederik
7. Vingerhoedskruid

Ik pluk meestal weinig en zet dan 1 of 2 takjes in een vaasje of glaasje. Ja, en waar staan die kamillebloemekes dan op de foto? Awel niet! Ik heb die mijn dochter in een vaasje op haar bureauke gezet. Kalmerend en puber en examens en zo ;)

P.S.: Urban Jungle bloggers is een maandelijkse serie gehost door Igor van Happy Interior Blog en Judith van JOELIX.COM. Ik heb recent de groene en groeiende beweging vervoegd en dit is mijn eerste post.







1 opmerking:

  1. The colour of Kerspruim is simply beautiful. I will be growing the same in my planters that I bought from allplanters.com

    BeantwoordenVerwijderen