woensdag 24 juni 2015

Veldboeket numero 3


Ik heb weer mijn best gedaan tijdens onze tochten. Soms ben ik te lui voor foto's maar gisteren niet dus. Ik probeer wel rond de voor de hand liggende bloemen te kijken - ah ja, anders is dat hier elke keer hetzelfde - en mijn oog viel o.a. op wilde geranium of Robertskruid en een grote struik  sleedoorn vol witte bloemen.

En vrouwenmantel ook in het wild (valt net niet buiten beeld links op de foto hieronder).  Toch schoon vind ik, zeker al twee om in op mijn tuin-moodboard bij te houden.






1. Akkerdistel
2. Kleine witte bloemetjes - lijkt op herderstasje, niet gevonden : anyone?
3. Vrouwenmantel
4. Sleedoorn
5. Geranium Robertianum  (Robertskruid) 
6. Gele wikke
7. Vroeg havikskruid

Toen we langs een recent gemaaide wei kwamen nam ik een paar handjes gedroogd hooi mee voor Achilles ons Griekse landschildpad. Hij is nogal kouwelijk vooral door dat apenweer van de laatste tijd. Ik had natuurlijk geen zak bij. Gelukkig heeft mijn parka diepe zakken.
Allez, ik ben benieuwd welk nieuw onkruid - dat op iets trekt - ik de volgende keer nog ga vinden. 

Nota aan mezelf: zakmesje meenemen.












4 opmerkingen:

  1. Wat ben jij goed op de hoogte van al die verschillende bloemen- en plantennamen! Ik herken ze vaak wel qua vorm en kleur, wanneer ik ze langs de weg zie staan, maar ik zou echt niet weten hoe ze heten. Ik moet jouw blog maar goed gaan volgen. Dan leer ik dat misschien ook.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet heel veel opzoeken hoor ;) Dat verklapte ik in 'onkruid of boeket'. Je bent welkom om meer te ontdekken met mij! Deze week komt veldboeket nummer 4 er aan.

    BeantwoordenVerwijderen