dinsdag 30 juni 2015

Gevulde pepers met chili, quinoa en feta


Ik had al zitten watertanden toen ik weken geleden deze plat zag passeren hier en hier.
Maar tijdsgebrek, de keiharde roep van easy peasy klassiekers en een publiek dat quinoa nog niet bepaald in het hart draagt, zorgden ervoor dat ik me er pas gisteren aan waagde.

Ik zeg u, lekker ! ! ! Echt waar en gemakkelijk want ik had geen bonen of mais (en eigenlijk ook niet zoveel volk die bonen of mais lusten) dus ge maakt dat gewoon met wat in uw frigo ligt.






Pijpajuin, massa's look, citroentijm, basilicum, chili, harissa, peper en feta heb ik er doorgedraaid.

En die paprika's kunnen ook gewoon Roma tomaten zijn, of courgetten.






En je kan je courgette ook vullen met rijst, pasta, orzo, etc..
Enfin je ziet het al, van strikte receptuur kunnen we niet spreken.

Maar kook je quinoa - rijst - orzo - pasta - ? - en roer er je look, feta, kruiden (of mais en bonen by all means) onder.
Je pepers - tomaten - courgetten - of vul zelf maar aan - vullen en de oven in voor 45 minuten op 185°.


Heb ik al gezegd dat het l e k k e r is (ja ik MOET dat gewoon spatiëren)!

Oh ja de saus. Ik gooide 1 overschot paprika soep en 1 overschot geroosterde tomatensoep uit de diepvries in de pan samen met 1 blik tomaten in blokjes.
Beetje balsamico, zout, peper, harissa (jawel nog!) en een theelepel suiker erbij and Bob's your uncle!

P.S.: Perfect hittegolfeten want lauw gegeten heeft dit gerecht het meeste smaak.


6 opmerkingen:

  1. Dát ziet er een lekker en origineel receptje uit, echt iets voor met dit weer!
    L E K K E R ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dankjewel - ook voor de spatiëring :) Je blog is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel voor het complimentje. Ik vind jouw blog ook heel leuk!

      Verwijderen