vrijdag 12 juni 2015

Bouwen deel 2: over gordijnen en zo . . .



Ik krijg binnenkort een nieuw huis: fantastisch! Toch? Alleen passeert met dat nieuwe huis ook een lawine van keuzes, een beetje twijfelen, iets anders kiezen, nog meer twijfels, en weer andere keuzes. Gordijnen (niet? wel! welke dan? of toch maar niet ahgghhggh), vloermat (zeker! welke dan? en moet die dan niet bij die gordijnen passen? Welke gordijnen?  ahgghhggh). Ik kan nog even doorgaan. Maar ik ga dat niet doen, ik wil u niet wegjagen.

Enfin i.v.m. die gordijnen dus: ja ik wil er! Ik heb uit ons huisje in Frankrijk een oud gecrochetteerde gordijn meegenomen dat ik zeker ga gebruiken.
Ze lijken een klein beetje op deze vintage macramé-achtige, maar dan zonder de tekening.
Ik zou het gebruiken aan ons keukenraam want dat heeft een beetje die afmetingen.


One down 5 to go! En die  5 dat zijn gigantisch grote ramen, niet gemakkelijk. Googelt dat maar ne keer: gordijnen. 
Het is om het even welk zoekwoord je ervoor zet: lelijk manneke! Die foto's ga ik u besparen. 
Maar dip dye is door de keuring geraakt (for now) en kan ik zelf doen (denk ik). Zo van wit naar een grijsachtige kleur, mja...


Of helemaal wild gaan, maar dat is er dan weer net misschien over? 


Alhoewel een beetje van de hippie heeft toch wel iets vind ik en het maakt een nieuw huis ook zo wat minder euh.. nieuw. Dat laatste is mijn hoogste doel, ik vind niets erger dan een huis dat in elke kamer  'nieuwbouw!' rond uw oren kletst! 
Allez ik ben toch weer al een stukske verder geraakt. Nu alleen nog maar inkom hal ideetjes, verlichting, behang ergens of niet, een gekleurde muur ergens of niet en zo ja waar en welke kleur dan, klinken, soorten hout voor de kasten, en de handvaten voor op die kasten, ne frigo, een dampkap en een mat voor in de salon. 
En moet die dan passen bij die gordijnen of niet?





Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen