vrijdag 10 juni 2011

Paprika quiche met dragon en kruidensalade



















Gisteren kwam Domi lunchen. Het was eigenlijk de bedoeling om nog eens samen iets te koken. Maar de voorzienigheid zelve (en vooral omdat ik veel liever de tijd vol wou lameren) had ik daags tevoren een receptje uit het De Morgen magazine geprobeerd. Allez het is te zeggen iets gemaakt naar het recept uit het De Morgen magazine. Ik moet zeggen het mocht er zijn. Lui als we waren hebben we daar dan foto's van genomen of toch Domi dan. Ge zult zien, mijn groenten doen al echt goed hun best op haar foto's.
































Dus als je nog niet begonnen bent aan je eigenste moestuintje (ja Domi gij ook!) dan is nu een goed moment om er mee van start te gaan. Gewoon een pakje zaad een pot, bak of de grond in mieteren, beetje wateren op tijd. En zie de ideeën voor uw dagelijkse kost groeien zo op uw talloor!

Veel recept was er eigenlijk niet aan. Drie paprika's in schijven snijden, besprenkelen met olijfolie en een teentje look 25 minuten roosteren in de oven op 185 graden. Een taartvorm bekleden met kruimeldeeg. Vier eikes klutsen met 300 gram geitenkaas, een fijn gesneden chilipepertje, een handvol snippers dragon, een snuif kurkuma, peper en zout en dit alles samen met de paprika in de vorm doen. In de oven 30 minuten bakken op 200 graden.
Hier geserveerd met allerlei knipsels uit de tuin en een lekkere vinaigrette.



3 opmerkingen:

  1. Klinkt niet verkeerd, en je salade ziet er ook lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een leuke blog heb je,ik ontdekte hem net.
    Het is alleen jammer dat ik hem niet kan 'volgen' of kijk ik erover?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. merci! er staat inderdaad geen volg-gadget op, moet ik eens bezien
    ga seffens eens naar je blog zien !

    BeantwoordenVerwijderen