vrijdag 27 november 2009

Brussel, thee en juwelen


Ring Solitaire, Isabelle Lenfant

Ik ben gezegend met mijn vriendin A. Ze heeft een neus voor de nieuwste culinaire adresjes, keukengerei, tentoonstellingen en concerten, kook- of andere boeken. En anders dan mij is zij eerder het type van daden dan van woorden. Terwijl mijn intentie om absoluut eens langs te gaan in dat "must see" restaurantje steevast ergens verdwijnt bovenaan mijn "to do" lijstje zoekt zij de contactgegevens, belt en reserveert. God bless! Op naar Brussel dus voor een lunch in Gallery (Vietnamese en Thaise keuken), Grote Hertstraat.
Onderweg op de Kunstberg schittert het met rode, chinese lampionnen ingepakte Maison de thé: een echte show stopper! Ik hou van thee, dus heb ik mijn dochter van tien (die sinds haar vijfde overigens helemaal gek is van China en zegt dat ze er later absoluut op reis gaat! Hmm... sounds familiar?) beloofd dat we er zeker gaan kijken.
Terug naar Gallery, de lunch en mijn ondernemende vriendin die wanneer ik voor de derde keer voor de deur sta (ik heb er een hekel aan om als eerste ergens binnen te gaan) net de hoek om komt.
We gaan beiden voor het lunchmenu (2 gangen, voorgerecht en hoofdgerecht voor 9 euro) en starten met een overheerlijke soep met cresson, krokante snippers rode paprika, pijpajuin en ravoli met kruidenvulling en kip. Het hoofdgerecht valt voor mij een beetje tegen wegens weinig groenten en de kip die een beetje aan de taaie kant is. Toch een leuk adresje, zeker in de zomer want dan staan de enorme ramen aan de voorzijde helemaal open weet A. (of course she knows!).
Wanneer we afscheid nemen, werp ik nog een vluchtige blik op de Place Poelaert en de Regentschapstraat , één van de weinige plaatsen waar Brussel de allures krijgt van één of andere statige Boulevard in Parijs.
Ik heb J. beloofd hem te helpen een juweel op de kop te tikken voor de verjaardag van zijn vriendin. Hij weet namelijk zeer goed wat ze niet leuk vindt maar absoluut niet wat het dan wel moet worden. Ik spotte in Elle een aantal leuke juwelen waarvan enkele helaas enkel in A'pen en Gent te verkrijgen zijn. De ontwerpen van Isabelle Lenfant daarentegen zagen er veelbelovend uit en zijn bovendien te koop in Brussel. Dat het adres op een boogscheut ligt is ook mooi meegenomen. In het piepkleine winkeltje, bij een zeer innemende Brusselse dame (mijn is Schrik en toch spreek ik geen Vlaams) kopen we een prachtige zilveren ring met de naam Solitaire.
Bij deze ring (en bij elk van haar juwelen) hoort een beroemde uitspraak: Beauty is in the eye of the beholder, Oscar Wilde.
So very true...

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen